Westpays CFO, Lars Levin, har meddelat att han önskar lämna bolaget för nytt uppdrag utanför bolaget. Lars Levin kommer att lämna sitt uppdrag i slutet på augusti, efter att Westpay har publicerat sin delårsrapport för andra kvartalet 2022. Bolaget har inlett processen med att utse en efterträdare.

Lars Levin kom till Westpay i oktober 2017 som interim CFO och har sedan januari 2018 innehaft rollen som ordinarie CFO.

– Jag vill tacka Lars för hans insatser för Westpay. Han har på många positiva sätt bidragit till utvecklingen av Westpay för att kunna hantera vår expanderade strategi. Speciellt har Lars avsevärt ökat kvaliteten och strukturen i våra finansiella processer, vilket ger oss bra förutsättningar för framtida tillväxt. Jag beklagar att Lars nu väljer att lämna men är tacksam för vårt goda samarbete och hans starka engagemang för Westpay. Jag önskar honom all lycka till i fortsättningen, säger Sten Karlsson, VD på Westpay.

– Mina snart 5 år på Westpay har varit väldigt roliga, händelserika och utvecklande. Jag är mycket tacksam över min tid på bolaget och det vi har åstadkommit tillsammans som företag. Westpay står väl rustat för framtiden och det skall bli spännande att följa bolagets fortsatta tillväxtresa. Det har inte varit ett lätt beslut att lämna en så stimulerande miljö. Jag kommer sakna alla fina kollegor på Westpay liksom bolagets starka kultur och värderingar, säger Lars Levin, CFO för Westpay.

Download Press Release

For additional information, please contact:

Sten Karlsson, CEO Westpay AB
Mobile: +46 70-555 6065